Avbrott i elektroniska blanketter och kundservice 13.-19.11.2024

Liikennevakuutuskeskus (LVK),
12.11.2024 | Nyheter

Trafikförsäkringscentralen (TFC) tar i bruk nya system måndagen den 18.11.2024. Implementeringen av systemen kommer att orsaka avbrott för våra kunder mellan 13.-19.11.2024.

De elektroniska blanketterna för skade- och ersättningstjänster är ur bruk 13.-19.11.

Trafikförsäkringscentralens elektroniska skadeanmälningsblankett och kontaktblanketten för anhängiga ärenden tas ur bruk 13.-19.11.2024. Under den tiden fungerar inte länkar till formulär. Blanketterna tas i bruk igen på onsdag 20.11.

De blanketter som är inaktiverade finns på sidan Så här ansöker du om ersättning hos TFC.

PDF-blanketter finns normalt tillgängliga under avbrottet, så skador kan initieras via e-post under avbrottet.

Avbrottet gäller endast ersättningsåtgärden, vilket innebär att elektroniska blanketter som gäller till exempel försummelse av trafikförsäkringen är tillgängliga som vanligt under avbrottet.

Telefonnumren till skade- och ersättningstjänsten och tekniska ärenden är stängda fre 15.11. och mån 18.11.

Telefonnumren till TFC:s kundtjänst för skade- och ersättningstjänsten och tekniska ärenden är stängda på fredag 15.11 och måndag 18.11. Vi har åter öppet per telefon på tisdag 19.11.

Trafikförsäkringscentralen ber om ursäkt för besväret!