Postilakon vaikutukset liikennevahinkojen ja liikennevakuutuksen laiminlyöntien käsittelyyn

Uutinen 11.11.2019 / Päivitetty 27.11.2019

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on aloitti maanantaina 11.11.2019 lakon. Lakko koski osaa Postin palveluista ja vaikeutti postinkulkua. Lakko päättyi 27.11.2019 (PAU:n tiedote). Postin arvion mukaan viiveet postin kulussa voivat olla jopa viikkoja, joten viiveitä voi esiintyä vielä lakon päättymisen jälkeenkin.

Postin kulussa voi yhä esiintyä viivästyksiä

Jatkoimme lakosta huolimatta korvauskäsittelyä mahdollisimman normaalisti eikä lakolla ollut vaikutusta korvausten maksamiseen. Postissa lähetetyt kirjeet saapuvat kuitenkin vasta lakon päätyttyä.

Myös liikennevakuutuksen laiminlyöntien käsittelyä jatkettiin normaalisti, mutta uusia laskuja ei lähetetty lakon aikana. Nyt, kun lakko on päättynyt, käynnistämme perinnän kirjeiden ja laskujen lähettämisen asteittain, Postin jakeluruuhkan purkautumista silmällä pitäen.

Liikennevakuutuskeskukseen kannattaa olla yhteydessä sähköisesti

Saat meihin yhteyden kätevimmin sähköisten kanaviemme kautta. Postin kulussa voi esiintyä viiveitä lakon päätyttyäkin. Lue alta ohjeet kuinka voit olla yhteydessä meihin.

  • Jos asiasi koskee liikennevahingon korvauksia:
    Voit hakea korvauksia verkossa toimivilla sähköisillä lomakkeilla tai täyttää pdf-muotoisen lomakkeen, jonka voit lähettää meille sähköpostin liitteenä. Löydät lomakkeet ja ohjeet vahingon ilmoittamiseen sivulta Näin ilmoitat vahingon ja haet korvausta Liikennevakuutuskeskuksesta.

  • Jos asiasi koskee liikennevakuutuksen laiminlyöntiä:
    Voit vastata ajoneuvosi liikennevakuutuksen laiminlyöntiä koskevaan tiedusteluumme verkossa toimivilla sähköisillä lomakkeilla tai sähköpostitse. Löydät lomakkeet ja ohjeet sivulta Vakuuttamisvelvollisuuden laiminlyönti.

 

Lisätietoja:

Asiakaspalvelumme toimii puhelimitse arkisin klo 9–15.

  • Perintä- ja vakuutusasiat, vakuuttamattomat ajoneuvot, p. 040 450 4530
  • Vahinko- ja korvauspalvelu, p. 040 450 4520
27.11.2019